Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Rubí anima la ciutadania a fer activitat física durant les vacances d'estiu El consistori recomana fer exercici durant les hores més fresques del dia per evitar patir els efectes de les altes temperatures pròpies d’aquesta època https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-de-rubi-anima-la-ciutadania-a-fer-activitat-fisica-durant-les-vacances-destiu/@@images/image/preview

L’Ajuntament de Rubí anima la ciutadania a fer activitat física durant les vacances d'estiu

El consistori recomana fer exercici durant les hores més fresques del dia per evitar patir els efectes de les altes temperatures pròpies d’aquesta època
Caminar, sortir a córrer o anar en bicicleta són algunes de les activitats que es poden fer per fer exercici.
Caminar, sortir a córrer o anar en bicicleta són algunes de les activitats que es poden fer per fer exercici

Molts rubinencs escullen el període de vacances per realitzar activitat física. Caminar, nedar, anar amb bicicleta, jugar o practicar algun esport ens ajuden a millorar la salut, a prevenir i tractar diversos problemes de salut crònics, a controlar el pes, a estar més relaxats i a dormir millor.

La pràctica moderada i regular d’exercici és beneficiosa per a totes les edats i l’estiu és una bona època per fer esport. Amb tot, des de l’Ajuntament de Rubí es vol fer una crida perquè aquesta activitat a l’aire lliure es procuri dur a terme durant les hores més fresques del dia, que acostumen a ser a primera hora del matí o al vespre. I és que, un cop passat l’episodi de pluges dels darrers dies, es preveu que els termòmetres es tornin a recuperar durant les properes jornades. 

Si l’exercici no es practica durant les hores de menys calor, l'activitat física intensa i les altes temperatures poden provocar dolors, rampes i altres espasmes musculars. Per evitar-ho, a banda de limitar aquesta activitat durant les hores en les quals fa més calor, s’aconsella portar gorra, ulleres de sol, vestir roba lleugera, buscar les zones d'ombra, hidratar-se sovint amb petits glops i cuidar l’alimentació, evitant menjars calents i apostant per consumir aliments rics en aigua, com fruites, verdures i hortalisses.