Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Rubí activa un segon pla de neteja per als propers 3 mesos Les accions extraordinàries previstes ja s’estan duent a terme des de fa un mes tant al nucli urbà com a les urbanitzacions i als polígons industrials del municipi i tenen un cost de 219.000 euros https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-de-rubi-activa-un-segon-pla-de-neteja-de-neteja-pels-propers-3-mesos/@@images/image/preview

L’Ajuntament de Rubí activa un segon pla de neteja per als propers 3 mesos

Les accions extraordinàries previstes ja s’estan duent a terme des de fa un mes tant al nucli urbà com a les urbanitzacions i als polígons industrials del municipi i tenen un cost de 219.000 euros
L’alcaldessa i el regidor de Medi Ambient han presentat el pla de reforç de neteja durant una roda de premsa (foto: Localpres).
L’alcaldessa i el regidor de Medi Ambient han presentat el pla de reforç de neteja durant una roda de premsa (foto: Localpres)

El govern municipal ha posat en marxa una segona edició del pla de xoc de neteja urbana per posar al dia la ciutat i donar resposta a les demandes de la ciutadania. El pla, que es va iniciar fa unes setmanes i que s’allargarà fins el mes de desembre, inclou un conjunt d’actuacions extraordinàries que ja s’estan duent a terme tant al nucli urbà, com a les urbanitzacions com als polígons industrials i té un cost de 219.000 euros.

La neteja urbana és una de les prioritats d’aquest govern i per això l’alcaldessa Ana María Martínez ha explicat que la presentació d’aquest pla té com a objectiu final una demanda de corresponsabilitat a la ciutadania, un prec que demana un compromís a tothom per mantenir la ciutat neta i digna que mereixem. Això no ho pot fer l’ajuntament només, per més plans de xoc que fem no ho aconseguirem si no tenim la complicitat de la ciutadania”, ha remarcat.

Martínez s’ha mostrat convençuda que passats els 4 mesos totals durant els que s’aplicarà el pla, “es tornarà a posar el comptador a zero” i després seran els serveis de neteja habituals els que s’encarregaran de mantenir-la neta. Però també ha insistit en llançar el missatge de responsabilitat a la ciutadania: “Cal que tothom prengui consciència de la importància de respectar l’espai públic”. “Mantenir la ciutat neta és cosa de totes i tots, no només de l’Ajuntament”, ha assegurat, alhora que ha recordat que a cada ciutadà li costa 42 euros l’any el servei de neteja.

 Les accions que ja s’estan implementant s’adeqüen a cada zona de la ciutat. Així, al nucli urbà es netejaran els carrers amb aigua a pressió, amb l’ajuda d’una escombradora, a les urbanitzacions es netejarà a fons els vials, marges i solars abandonats i als polígons industrials es realitzarà un treball de reforç de neteja manual, bàsicament centrat en els marges, les mitjaneres i els racons dels vials. Tant a les urbanitzacions com als polígons, els serveis de neteja podran realitzar algunes petites accions complementàries per millorar la percepció global de la neteja dels carrers en els quals s’ha actuat.

A banda de la maquinària prevista al contracte de la neteja viària de la ciutat, per a dur a terme aquest Pla de xoc s’han adoptat mesures extraordinàries: s’ha  llogat 1 escombradora dual de dues perxes i 3 furgonetes de caixa oberta. A més, s’han contractat 9 operaris més que treballaran excepcionalment per executar aquestes accions juntament amb el personal adscrit al contracte de la neteja viària.

 Paral·lelament, el consistori està treballant en la redacció del nou contracte del servei de neteja i l’alcaldessa ha anunciat que estan revisant les clàusules perquè aviat s’haurà de posar a concurs i tan bon punt estigui llest, es donarà a conèixer als grups municipals i a la ciutadania. “Estem fent primer el treball tècnic i mirarem d’incorporar tasques amb aigua a pressió”, ha avançat Martínez, amb la voluntat de “treballar per a millorar” el servei de neteja urbana actual.

Imatges relacionades

Pla de xoc de neteja (foto: Localpres)
Pla de xoc de neteja (foto: Localpres)