Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament contracta 46 persones mitjançant plans d’ocupació El govern municipal marca com una de les prioritats absolutes del mandat les polítiques d’ocupació https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-contracta-46-persones-mitjancant-plans-d2019ocupacio/@@images/image/preview

L’Ajuntament contracta 46 persones mitjançant plans d’ocupació

El govern municipal marca com una de les prioritats absolutes del mandat les polítiques d’ocupació
El regidor Rafael Güeto i l'alcaldessa, Ana María Martínez.
El regidor Rafael Güeto i l'alcaldessa, Ana María Martínez

L’Ajuntament de Rubí, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, ha contractat 46 persones aturades mitjançant la subvenció rebuda a través del Programa complementari de suport a l’economia productiva local (552.210,76 €), en el marc del Pla Xarxa de Governs Locals 2012-2015. Els nous treballadors, que es corresponen amb diversos perfils professionals, han estat derivats pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), que s’ha encarregat d’escollir els millors candidats per als llocs de feina oferts pel consistori.

El personal contractat s’ha incorporat a l’administració aquest dimarts 30 de juny. Els llocs de treball que s’han cobert són: cinc administratius, un auxiliar administratiu, un tècnic per a la coordinació de plans d’ocupació, un tècnic per a la gestió de la Borsa de Treball i un peó paleta per al Servei d’Impuls a l’Ocupació (SIO); un administratiu, un auxiliar administratiu i un community manager per a l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE); dotze peons jardiners i dos oficials jardiners per al Servei de Parcs i Jardins; un delineant, deu peons paleta, dos transportistes, dos oficials serrallers, un oficial fuster, un mosso de magatzem i un peó pintor per a la Brigada d’obres; i dos oficials paletes per al Servei de Mobilitat.

De les 46 persones empleades, 43 viuen a Rubí. Tots els contractes són de sis mesos i de jornada completa, que es desenvoluparà en horari matinal.

Durant el temps que duri la seva relació laboral amb l’Ajuntament, els treballadors podran disposar, a més, d’una formació complementària en aspectes importants per a la recerca de feina, com són les entrevistes de treball, els psicotècnics i la realització de currículums, entre d’altres. “Intentarem treballar totes les qüestions transversals que millorin les possibilitats de trobar feina d’aquestes persones”, ha explicat el 3r tinent d’alcaldia i regidor de Promoció Econòmica i Treball, Rafael Güeto.

Segons ha remarcat l’alcaldessa, Ana María Martínez, els 6.562 parats que té actualment Rubí ─segons dades del mes de maig─ “són una absoluta prioritat” per al seu equip. Bona prova d’això, tal com ha donat a conèixer, és que una de les primeres decisions preses pel nou govern va ser precisament desencallar aquests plans d’ocupació.

Programes específics i més formació
Segons ha explicat l’alcaldessa, el govern municipal s’ha marcat com a objectius per aquest mandat millorar la qualificació dels treballadors per facilitar el seu accés al mercat de treball i posar les eines perquè cap rubinenc es quedi pel camí en el procés de recuperació econòmica.

Per assolir aquestes fites, el consistori treballarà en dues línies: programes específics que donin resposta immediata als col·lectius més afectats per la manca d’ocupació, com són els joves, els majors de 45 anys i els aturats de llarga durada; i mesures de foment de la formació que permetin incrementar les possibilitats de trobar feina d’aquestes persones.

Pel que fa als plans d’ocupació, l’alcaldessa els ha vinculat amb una altra de les prioritats de l’Ajuntament per aquest mandat: les polítiques de proximitat. Segons Martínez, “el que volem és aprofitar aquests recursos per treballar allò que ja hem anat explicant com una prioritat [...]. Forma part de les polítiques de proximitat que estem dissenyant i que treballarem de manera compartida i en col·laboració amb les entitats dels barris de la ciutat [...]”. Sota aquesta premissa, bona part dels treballadors contractats es destinaran a “tenir l’espai públic al dia”, en sintonia amb les necessitats detectades a cada barri.