Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Empresaris i autònoms rubinencs s’informen sobre el tancament fiscal i comptable del 2014 L’Ajuntament i la patronal Cecot els assessoren en aquest procediment de gran complexitat i rellevància per a les empreses https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/empresaris-i-autonoms-rubinencs-s2019informen-sobre-el-tancament-fiscal-i-comptable-del-2014/@@images/image/preview

Empresaris i autònoms rubinencs s’informen sobre el tancament fiscal i comptable del 2014

L’Ajuntament i la patronal Cecot els assessoren en aquest procediment de gran complexitat i rellevància per a les empreses
La jornada s'ha fet al Fòrum de la Masia de Can Serra.
La jornada s'ha fet al Fòrum de la Masia de Can Serra

Aquest dimarts 13 de gener ha tingut lloc la primera jornada formativa de l’any per a empresaris i autònoms al Fòrum de la Masia de Can Serra. Sota el títol Tancament fiscal i comptable 2014, la sessió organitzada per l’Escola d’Emprenedoria de Rubí (EDER) de l’Ajuntament i el Fòrum Empresarial Cecot-Rubí ha repassat els aspectes més rellevants a l’hora d’abordar el tancament de l’any.

Enric Rius, assessor fiscal de la Cecot, ha centrat la seva intervenció en tres temes principals. Seguint la dinàmica de jornades anteriors, ha fet un recorregut pels detalls del tancament fiscal i els criteris comptables aplicables al passat exercici. D’altra banda, ha incidit en aquells aspectes que canvien amb la Reforma Fiscal i que afecten el tancament del 2014. Finalment, ha tractat temes no tributaris però que també són obligacions, com és el cas de les declaracions que cal presentar al Banc d’Espanya i al Ministeri d’Economia, o d’aspectes poc coneguts però rellevants com ara la normativa respecte al blanqueig de capitals i l’obligació d’identificar els donatius superiors a 100 €, així com de conservar documents de les operacions durant un període de 10 anys.

Rius ha comentat que les noves obligacions suposen un increment del control de les empreses per part de l’Estat. “Cada vegada es requereix més profunditat i més coneixement” a l’hora de gestionar una empresa, les activitats d’un autònom o una entitat, ha dit l’assessor, qui ha especificat que les entitats sense afany de lucre són les que ho tenen més difícil amb aquestes reformes perquè “ja no n’hi ha prou amb la bona fe” i se’ls exigeix “estar cada cop més professionalitzats”.

El mateix avenç “imparable” de la tecnologia fa que creixi l’exigència per a les empreses. N’és un exemple la facturació electrònica que, des del 15 de gener de 2015, serà obligatòria a totes les operacions amb les Administracions Públiques per a les S.A., S.R.L., U.T.E. i A.I.E. En el cas de la resta de persones físiques o jurídiques i en les operacions inferiors a 5.000 €, dependrà de cada administració decidir si la factura electrònica és obligatòria o optativa. Pel que fa a Rubí, aquest 2015 acabarà exigint-se en tots els casos.