Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els usuaris de Rubí Bus puntuen amb un 8,07 el servei de transport urbà de la ciutat Entre els aspectes més ben valorats destaquen la neteja, el tracte del personal, l’estil de conducció i l’adaptació i accessibilitat dels autobusos https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Els usuaris de Rubí Bus puntuen amb un 8,07 el servei de transport urbà de la ciutat

Entre els aspectes més ben valorats destaquen la neteja, el tracte del personal, l’estil de conducció i l’adaptació i accessibilitat dels autobusos

L’any 2017, 1.682.425 persones van utilitzar el servei de Rubí Bus.
L’any 2017, 1.682.425 persones van utilitzar el servei de Rubí Bus

L’enquesta anual sobre la qualitat del servei d’autobusos urbans revela que els usuaris i usuàries de Rubí Bus valoren amb un 8,07 sobre 10 el servei que es presta a la ciutat. Aquesta nota ha estat la més elevada des que l’empresa Corporación Española de Transporte, S.L. és la concessionària del servei, superant la puntuació de 8,02 de l’any 2016.

El qüestionari, realitzat per Count Transport ─empresa del Grup Opinòmetre─ a petició de l’Ajuntament, es va dur a terme al mes de novembre de 2017 sobre una mostra de 365 viatgers escollits de forma aleatòria per línies, dies de la setmana i franges horàries.

Els clients entrevistats van haver de valorar de l’1 al 10 quina opinió tenen dels diferents aspectes del servei: puntualitat, recorreguts de les línies, freqüències de pas, horaris existents, comoditat, neteja dels autobusos, seguretat percebuda durant el trajecte,  qualitat de les parades, el tracte que reben del personal de l’empresa i la informació d’horaris i recorreguts de què disposen. També van haver de puntuar quina importància donen a cadascun dels aspectes valorats.

L’Índex de Satisfacció del Client (ISC) ofereix una valoració mitjana global dels diferents aspectes mesurats de 7,92 punts, superant lleugerament la puntuació de 7,85 punts atorgada al 2016; i un ISC promig de 7,88 punts, superant també els valors de 2016 (7,82 punts).

Tots els elements considerats han obtingut valoracions per sobre del 7. Els aspectes més destacats han estat la neteja (8,43), el tracte del personal (8,41), l’estil de conducció (8,40), l’adaptació i accessibilitat dels autobusos (8,39), els elements de seguretat (8,31) i el confort (8,30).

Aquestes són unes molt bones dades, que ens encoratgen a seguir treballant per continuar promovent l’ús del transport públic a la ciutat”, ha assegurat la regidora de l’àrea de Serveis Territorials, Maria Mas.

Prop del 70% utilitza el bus tots els dies feiners
Pel que fa al perfil dels usuaris, el 60,82% dels entrevistats són dones i el 39,18% són homes. Els grups més nombrosos d’enquestats són el de persones de 40 a 64 anys i el de 25 a 39 anys, que representen un 30,96% i 22,48%, respectivament.

Pel que fa a l’ocupació, quasi la meitat dels usuaris, un 42,19%, és població ocupada, mentre que estudiants, persones jubilades i a l’atur representen el segon, tercer i quart grup en importància (22,74%, 18,90% i 12,05, respectivament).

El 67% utilitza el servei de Rubí Bus tots els dies feiners. La majoria d’usuaris que agafen l’autobús ho fan per anar a la feina, motiu pel qual el fa servir el 29,59% del total, seguit per fer gestions personals (23,01%) i per anar o tornar del centre d’estudis (18,90%).

La targetes integrades de l’ATM són els títols de transport més usats (29,32%), seguit de la T-10 de Rubí (27,40%) i la targeta d’estudiant de Rubí (14,25%).

Així doncs, el perfil més habitual de client de Rubí Bus continua sent el d’una dona d’entre 45 i 64 anys, treballadora i que cada cop confia més en el transport públic, ja que es desplaça en autobús cada dia feiner i per diferents motius, utilitzant títols integrats de l’ATM i la T-10 de Rubí.

Respecte a la xifra de viatgers, l’any 2017 es va incrementar en un 7,71% respecte al 2016, amb un total d’1.682.425 usuaris i usuàries.