Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els ajuts de menjador escolar es podran sol·licitar a partir del 16 de maig Les famílies que vulguin optar a les ajudes corresponents al curs 2022-2023 han de fer el tràmit prioritàriament de forma telemàtica https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Els ajuts de menjador escolar es podran sol·licitar a partir del 16 de maig

Les famílies que vulguin optar a les ajudes corresponents al curs 2022-2023 han de fer el tràmit prioritàriament de forma telemàtica

Els ajuts de menjador escolar els atorga el Consell Comarcal (foto: Ajuntament de Rubí).
Els ajuts de menjador escolar els atorga el Consell Comarcal (foto: Ajuntament de Rubí)

Les famílies que vulguin rebre un ajut de menjador escolar durant el curs 2022-2023 podran fer la seva sol·licitud entre el 16 de maig i el 3 de juny. La petició s’haurà de presentar preferentment de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament.

Els ajuts de menjador escolar els atorga el Departament d’Educació a través del Consell Comarcal del Vallès Occidental i s’adrecen a alumnat de centres d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil. Les beques cobreixen el 70% o el 100% del preu del servei, en funció del llindar de renda de la unitat familiar. En alguns casos, però, l'Ajuntament complementa els ajuts parcials amb recursos propis per tal de garantir a aquestes famílies una cobertura total.

Com ja va passar en les dues convocatòries anteriors, enguany s'hauran de presentar les sol·licituds prioritàriament de manera telemàtica, emplenant un formulari que es publicarà a la Seu Electrònica de l’Ajuntament a partir del 16 de maig. Per fer-ho caldrà disposar de certificat electrònic (idCAT o eDNI) o bé estar donats d’alta al servei idCAT mòbil, gestió que es pot completar de forma immediata a través d'Internet.

 

Suport en la tramitació

Per acompanyar la ciutadania que tingui dificultats en la realització del tràmit de manera telemàtica, l’Ajuntament posarà a la seva disposició diversos serveis de suport.

D’una banda, entre el 16 de maig i el 3 de juny, els rubinencs i les rubinenques podran resoldre els seus dubtes en relació a aquest tràmit mitjançant el canal de xat habilitat a través de WhatsApp i Telegram de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania.

Durant el mateix període, s’oferirà un suport presencial per acompanyar la ciutadania a l’hora de fer el tràmit telemàtic a La Cruïlla Centre Cívic El Pinar (els dimarts i dijous de 9 a 11 h) i a l’Associació Veïnal del barri de Les Torres (els dimecres i divendres de 9 a 11 h).

I, per últim, els dies 23, 24, 25, 30 i 31 de maig i l’1 de juny també s’orientarà les persones que vulguin fer la sol·licitud mitjançant una sessió presencial que s’organitzarà en petits grups al local del c. Pitàgores, 7. Les persones que necessitin rebre aquest assessorament podran demanar cita prèvia trucant al 93 588 70 00 (ext. #3303 o #3307).

Des d’aquest divendres, els diferents centres educatius estan rebent tota la informació sobre la convocatòria. Del 23 de maig al 3 de juny, les famílies que no hagin pogut fer el tràmit de manera telemàtica tindran la possibilitat de lliurar la sol·licitud presencialment a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) Centre, sol·licitant cita prèviament al 93 588 70 00.

Per al present curs 2021-2022, es van rebre 2.723 sol·licituds d’ajuts de menjador, de les quals se’n van aprovar 2.278.

Objectius de Desenvolupament sostenible