Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei de Mediació ofereix suport a la ciutadania durant el confinament L'equip del servei segueix operatiu a través del telèfon i del correu electrònic amb l'objectiu de poder resoldre possibles problemes de convivència https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/el-servei-de-mediacio-ofereix-suport-a-la-ciutadania-durant-el-confinament/@@images/image/preview

El Servei de Mediació ofereix suport a la ciutadania durant el confinament

L'equip del servei segueix operatiu a través del telèfon i del correu electrònic amb l'objectiu de poder resoldre possibles problemes de convivència
El Servei de Mediació segueix a disposició del veïnat de manera telemàtica (foto: Ajuntament de Rubí - Localpres).
El Servei de Mediació segueix a disposició del veïnat de manera telemàtica (foto: Ajuntament de Rubí - Localpres)

El Servei de Mediació de Rubí continua treballant per garantir la bona convivència a la ciutat i ajudar a resoldre els problemes de relació personal que puguin aparèixer en l'actual situació d'excepcionalitat. Tot i que les dependències municipals es troben tancades al públic, l'equip del servei segueix operatiu a través del correu electrònic i del telèfon de l’Ajuntament: 93 588 70 00 (ext. 4702), de dilluns a divendres, de 9 a 14.30 h.

Ara que l'estat d'alarma decretat pel Govern espanyol obliga la ciutadania a estar confinada a casa, és habitual que es produeixin dificultats de relació i comunicació entre persones que comparteixen domicili o entre veïns i veïnes d'una mateixa comunitat. Mitjançant una intervenció externa, el Servei de Mediació de l'Ajuntament posa els mitjans perquè aquests conflictes es recondueixin de forma dialogada.

Recomanacions per tractar els conflictes
Des del Servei de Mediació es faciliten els següents consells per prevenir i resoldre possibles conflictes en l'àmbit de la llar o de la comunitat veïnal:

  • Comunicar-nos de manera adequada: parlar del que ens precupa (soroll, desacord, higiene, comunicació...).
  • Ser pacients en aquesta situació excepcional.
  • Ser comprensius amb les persones. En la majoria de situacions, no existeix cap intenció de molestar-nos.
  • Centrar-nos en com resoldre el problema conjuntament.
  • Ser conscients del descans dels nostres veïns i veïnes i evitar l’excés de sorolls a la nostra comunitat:
    • Posar tapetes als nostres mobles (cadires i taules).
    • Anar amb un calçat adequat.
    • Quan hi hagi infants a casa, procurar que juguin sobre catifes.
    • Vigilar el volum dels nostres electrodomèstics  (música, televisors, rentadores...) i l’horari en el qual els fem servir.