Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El festival “Teatre sense Teatre” consolida el seu èxit amb un ple absolut de públic Durant tres dies, les arts escèniques han pres el protagonisme en espais poc habituals per a la seva representació https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

El festival “Teatre sense Teatre” consolida el seu èxit amb un ple absolut de públic

Durant tres dies, les arts escèniques han pres el protagonisme en espais poc habituals per a la seva representació

“Pelat” ha estat un dels espectacles més celebrats d’aquesta edició (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
“Pelat” ha estat un dels espectacles més celebrats d’aquesta edició (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

El festival Teatre sense Teatre ha rubricat aquest cap de setmana un nou èxit de públic. En la seva sisena edició, l’esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Rubí amb el suport de la companyia La Tal ha tornat a omplir tots els escenaris, gràcies a una completa programació que incloïa fins a una desena d’espectacles de diversos gèneres: teatre textual, teatre gestual i circ.

Després de més de dos anys de pandèmia, el festival recuperava enguany el seu funcionament habitual. Sense la necessitat d’aplicar restriccions, els espectacles han pogut tornar a ser d’accés lliure, tot i que en alguns casos sí que ha calgut recollir entrada perquè es feien en espais d’aforament limitat. Les funcions s’han distribuït entre la plaça del Doctor Guardiet, el Celler i l’Ateneu Municipal.

Tots els espectacles d’aforament limitat han exhaurit entrades. Aquest és el cas de les Píndoles escèniques que es van representar divendres a la plaça del Celler, amb les 120 localitats ocupades; o de La distancia, que va reunir dissabte la mateixa quantitat d’espectadors i espectadores a l’interior de l’equipament. Aquesta era una proposta diferent, sense presència física d’actors ni actrius, que convidava el públic a passejar-se entre un seguit de monitors per veure i escoltar experiències sobre la pandèmia; una aposta per una participació individual i íntima que va quallar entre la gent.

També van completar l’aforament l’obra Un Dios salvaje, del grup de teatre local Esbarjo, que va atraure dissabte una setantena de persones a la sala noble de l’Ateneu; i l’espectacle humorístic MDR, mort de riure, que van veure 250 persones diumenge a la plaça del Celler i que serà el títol que obrirà temporada al Teatre Nacional de Catalunya (TNC).

La resta de propostes programades aquest any també han gaudit d’una excel·lent acollida. Dissabte, Joan Català va poder representar finalment a Rubí Pelat, una peça vertebrada únicament al voltant d’un pal de grans dimensions i que combina acrobàcies, interacció amb el públic i una alta sensibilitat. 300 persones no es van voler perdre aquest espectacle a la plaça del Celler. Al mateix espai es va representar A la fresca, una opció humorística i d’impacte visual que va reunir també 300 espectadors i espectadores dissabte a la tarda.

Dissabte a la nit, la plaça del Doctor Guardiet va ser l’escenari d’un muntatge participatiu i ple d’humor, Save the temazo.org, que va comptar amb la complicitat de 350 persones.

I diumenge, els jardins de l’Ateneu es van omplir amb motiu d’una altra de les propostes més originals del festival, Sin ojana, una curiosa combinació de flamenc i malabars de la companyia Chicharrón circo flamenco.

La programació del Teatre sense Teatre també ha potenciat la participació del públic a través de l’espectacle itinerant Freak Show Circus i dels habituals Pompiers de La Tal.

L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, ha celebrat l’èxit d’aquesta sisena edició del festival: “La programació, com sempre, ha estat d’una grandíssima qualitat. Hi havia humor, tendresa i també moments per a la reflexió, que ens demostren el gran valor que té la cultura en el nostre dia a dia. És una gran satisfacció veure com el públic hi ha tornat a respondre omplint tots els escenaris”.