Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El consistori ofereix sessions informatives en matèria d'estrangeria Durant les xerrades mensuals, s’explicarà quines són les vies de regularització, quins són els drets laborals de les persones nouvingudes i com és el procés de nacionalitat https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/el-consistori-ofereix-sessions-informatives-en-materia-destrangeria/@@images/image/preview

El consistori ofereix sessions informatives en matèria d'estrangeria

Durant les xerrades mensuals, s’explicarà quines són les vies de regularització, quins són els drets laborals de les persones nouvingudes i com és el procés de nacionalitat
L’entrega de certificats d’acollida de finals de 2019 (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
L’entrega de certificats d’acollida de finals de 2019 (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

L’Ajuntament de Rubí, a través del Servei d'Atenció a la Mobilitat Internacional (SAMI), posa en marxa sessions informatives en matèria d'estrangeria. El SAMI ofereix assessorament en matèria d'estrangeria i mobilitat internacional des de 2016  i a causa de l'increment de persones usuàries va ampliar el seu horari d’atenció al públic a finals de 2020. Aquest any, el SAMI incorpora a la seva oferta sessions informatives de caràcter grupal per atendre les persones amb necessitat de resoldre dubtes sobre la seva situació legal a Espanya.

Les sessions es realitzaran a càrrec de l'assessor especialitzat en matèria d'estrangeria que atén les consultes al SAMI. Durant les xerrades que tindran lloc cada mes, s’explicarà quines són les vies de regularització, quins són els drets laborals de les persones nouvingudes i com és el procés de nacionalitat, entre altres. Les primeres sis sessions es faran els dies 29 gener, 26 febrer, 26 març, 30 abril, 28 maig i 25 juny, sempre de 10 a 12 h. La primera sessió serà en línia i a partir d’aquí, s’intercalarà la modalitat en línia i la presencial per garantir que tothom hi tingui accés.“Treballem per millorar els serveis que oferim als nostres veïns i veïnes, en aquest cas, ampliant l’accés a la informació i la formació per facilitar la inclusió de les persones nouvingudes. Es tracta d’eines per garantir drets i continuar sent un municipi d’acollida i divers, valors que ens fan créixer com a ciutat”, diu el regidor de Ciutadania, Pau Navarro Cano.

Més oferta formativa per a persones nouvingudes
El Servei de ciutadania també amplia la seva oferta formativa de llengua catalana i oferirà 5 cursos de 90 h del primer mòdul del circuit formatiu per accedir al certificat d’acollida.

Els tres mòduls que s’han de cursar per obtenir la certificació són:

  • Mòdul A: competències lingüístiques bàsiques en llengua catalana (90 h cada curs) amb la finalitat de facilitar l’accés i el coneixement de la llengua a la població d’origen estranger.
  • Mòdul B: coneixements laborals (amb una durada mínima de 15 h). En aquest mòdul s’introduirà a les persones nouvingudes en aspectes vinculats al món laboral amb la finalitat de dotar-les de coneixements bàsics per fomentar la seva inserció laboral.
  • Mòdul C: coneixement de la societat catalana i del seu marc jurídic (amb una durada mínima de 15 h) amb la finalitat d’informar a les persones nouvingudes respecte al seu context més pròxim, els drets i deures de la societat actual i estar informats sobre el marc jurídic en matèria d’estrangeria. És important conèixer els drets i deures dels ciutadans i ciutadanes i disposar de tota la informació per saber quins són els primers passos per gaudir en plenitud la ciutat.

La realització dels 3 mòduls amb un mínim del 75 % d’assistència a cadascun d’ells en un màxim de 2 anys permet l’expedició del Certificat d’Acollida de la Generalitat de Catalunya, que té un reconeixement jurídic en procediments d’estrangeria i en processos de nacionalitat.

Rubí ofereix el circuit complet d’acollida amb la col·laboració de la Fundació Privada FICAT i la col·laboració del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE), tots dos subvencionats per la Generalitat de Catalunya.  

Les persones interessades a assistir a les xerrades o als cursos formatius han de demanar cita prèvia amb el Servei de Primera Acollida  al carrer General Prim, 33-35, 2a planta, o bé trucar al 93 588 70 77 (ext. 4005) en els horaris següents: de dilluns a divendres, de 9 a 14 h i els dilluns, dimarts i dimecres, de 16 a 19 h.