Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Arrenca la campanya “Troba el teu joc preferit als comerços de Rubí” La iniciativa, que vol recuperar el vocabulari dels jocs tradicionals i dinamitzar el comerç local, estarà en marxa fins al 20 de març https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Arrenca la campanya “Troba el teu joc preferit als comerços de Rubí”

La iniciativa, que vol recuperar el vocabulari dels jocs tradicionals i dinamitzar el comerç local, estarà en marxa fins al 20 de març

Detall del cartell de la campanya.
Detall del cartell de la campanya

Aquest dilluns 23 de febrer s’ha iniciat la campanya Troba el teu joc preferit als comerços de Rubí, que impulsen conjuntament la regidoria de Política Lingüística, el Servei Local de Català (SLC) i la Federació d’Associacions de Comerciants i Gremis de Rubí (FACGR). La iniciativa vol donar a conèixer a la població el vocabulari relacionat amb els jocs tradicionals, fomentar la recuperació d’aquests passatemps i, alhora, dinamitzar els eixos comercials de la ciutat.

Els participants a la campanya hauran de localitzar sis noms de jocs tradicionals als aparadors dels establiments col·laboradors i apuntar-los en una cartilla que caldrà segellar a l’interior dels comerços. Un cop emplenada, els ciutadans hauran d’escriure a la cartilla quin és el seu joc preferit i dipositar-la a qualsevol de les urnes instal·lades en aquestes botigues, a la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler i al Servei Local de Català.

Amb totes les cartilles rebudes, se celebrarà un sorteig de tauletes i jocs gentilesa de la FACGR i dels establiments participants. El període de participació finalitzarà el 20 de març i el lliurament de premis tindrà lloc el dia 26.

Tot i que la iniciativa s’adreça a tota la població, en el marc del Pla Educatiu d'Entorn se’n farà una difusió especial a les escoles, especialment entre l’alumnat de 3r, 4t i 5è de primària.

La campanya Troba el teu joc preferit als comerços de Rubí pren el testimoni d’una iniciativa anterior que, en aquell cas, convidava els rubinencs a trobar la seva paraulassa preferida. La iniciativa va ser tot un èxit, amb prop de 1.500 cartilles emplenades i unes 9.000 visites als establiments locals.

Imatges relacionades

Cartell de la campanya
Cartell de la campanya