Sou a: Inici / Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

PREGUNTES FREQÜENTS

  • Quin és l'horari de la Biblioteca ?
    Podeu consultar els horaris de la biblioteca a la pàgina principal "Biblioteca Mestre Martí Tauler" apartat "Horaris".

  • Quins serveis hi ha?

  • He de pagar per fer-me soci i utilitzar la Biblioteca?
    La realització del carnet de soci així com la majoria de serveis de la biblioteca són gratuïts amb excepció del servei de fotocòpies i la impressió de documents del servei d'Internet.

  • Puc utilitzar el carnet d'una altra persona en el seu nom?
    El carnet de la biblioteca és personal i intransferible. Només en casos especials i amb autorització prèvia de la persona interessada, el carnet podrà ser utilitzat per una altra persona.

  • Què hauria de fer si perdo o em roben el carnet?
    Ho heu de comunicar a la Biblioteca per donar-lo de baixa i fer-vos-en un de nou.
    Si demaneu un duplicat del carnet de biblioteca haureu d'abonar 1 €. Estan exempts d'aquest pagament les persones a les quals els hagin robat el carnet i portin la denúncia corresponent.

  • Què passa si un usuari triga a tornar un document?
    L'usuari que no retorna un document prestat dins del termini establert queda penalitzat amb un punt per dia i llibre. Quan arribi als cinquanta punts de penalització quedarà exclòs del servei de préstec durant 15 dies.

  • He perdut/trencat el llibre que vaig agafar en préstec. Què he de fer?
    Heu de reposar la pèrdua del llibre amb un exemplar nou o amb un de característiques semblants que us indicaran els bibliotecaris. En cas de robatori, porteu la denúncia a la Biblioteca.

  • He de retornar els llibres (o un altre material) a la Biblioteca on els he agafat?
    Si heu agafat material a la Biblioteca Mestre Martí Tauler, podeu retornar-lo allà mateix durant l’horari d’obertura o a la bústia de 24 hores. Si torneu llibres d’una altra biblioteca de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona haureu de pagar el preu estipulat per taxa pública de préstec interbibliotecari.

  • Quantes vegades puc renovar un document?
    Un document es pot renovar fins a tres vegades si no hi ha una reserva d'un altre usuari i si no us heu excedit en el temps de retorn.

  • Puc demanar llibres d'altres biblioteques?
    Mitjançant el préstec interbibliotecari podreu demanar  llibres d'altres biblioteques públiques de Catalunya, amb un cost d’1,50 € en concepte de taxa. Quan el llibre arribi a la Biblioteca, us trucarem per telèfon o rebreu un correu electrònic perquè passeu a recollir-lo abans de 7 dies. Si supereu aquest període de 7 dies el tornarem a la biblioteca d’origen.

  • Puc utilitzar el meu dispositiu USB al servei d'Internet?
    Sí. Podeu utilitzar l'USB per gravar des del servei d'Internet de la Biblioteca.

  • Hi ha servei de Wi-Fi? Com es pot utilitzar? 
    Sí. Els usuaris us podeu connectar a Internet, gratuïtament, des de qualsevol dispositiu mòbil (portàtil, PDA, smartphone, etc.). Únicament és necessari el carnet d'usuari i el PIN, que us facilitaran en el moment de fer-vos socis de qualsevol biblioteca.

  • La Biblioteca disposa d'aules d'estudi o de treball?
    La Biblioteca disposa de dues sales d'estudi a la tercera planta, la planta baixa, oberta en període d'exàmens, i una sala de treball en grup a la segona planta.

  • Com puc rebre informació de les properes activitats de totes les biblioteques de la ciutat?
    Només heu d’enviar-nos un correu electrònic a b.rubi.mmt@diba.cat demanant i donant-nos el consentiment per poder enviar-vos el butlletí amb les activitats culturals mensuals.

  •  Puc fer fotocòpies i imprimir a la Biblioteca?
    Podeu fer fotocòpies i imprimir des dels ordinadors que tenim disponibles per als usuaris. Els preus són els següents:
    • Impressions de fulls en blanc i negre, per unitat DIN A4: 0,10 €
    • Impressions de fulls en color, per unitat DIN A4: 0,40 €
    • Fotocòpies en blanc i negre, per unitat DIN A4: 0,15 €
  • Compartir