En aquest apartat de 'Rubí en Xifres' es recopilen estudis centrats exclusivament en l'economia local produits per l'ajuntament de Rubí.
També s'enllacen estudis d'altres organismes -- particularment del Consell Comarcal del Vallès Occidental o altres observatoris locals de la zona-- en que hi hagin anàlisis o dades específiques sobre Rubí.
Recursos relacionats
-
El Canvi de Cicle al Vallès Occidental
(Vol. 2. La Perspectiva Local)
http://www.consorciocupaciovalles.cat/copevoc/recursos/recursos/2_el_canvi_de_cicle_al_v._occ.__vol.ii_la_perspectiva_local.pdf
Formen part de l'estudi 'Canvi de cicle al Vallès Occidental' dos volums diferents. El Volum II (aquí adjuntat) és una visió local, amb el detall dels canvis més significatius als 23 municipis de la comarca. El conjunt d’informació que s’aporta, centrada especialment en identificar les
noves dinàmiques que han desembocat en l’actual cicle -no per diagnosticar i detallar-ne les seves causes- i les perspectives i conclusions que se’n desprenen, permeten apuntar l’emergència i importància de nous sectors d’activitat econòmica, o l’impacte ocupacional tant en relació a Catalunya com en la seva distribució i dimensió local.
El Volum I és una visió de conjunt, de l’evolució de la comarca en relació a Catalunya.
-
Estudi de l'evolució dels dectors econòmics a Rubí
pdf
Arxiu PDF (1,05 Mb) - Data de publicació: 02.08.11
Aquesta publicació conté les fitxes estadístiques de l'evolució de es principals branques d’activitat de Rubí, a partir de l'anàlisi de l'evolució de les empreses (centres de cotització), els autònoms i assalariats i els aturats a cada branca d'activitat
Les branques d'activitat són les establertes oficialment per la Classifiació Catalana d'Activitats Econòmiques.
D -INDÚSTRIA MANUFACTURERA
DA - Indústria de l’alimentació begudes i tabac
DB - Tèxtils i confecció
DC - Indústria de la fusta i el suro
DG - Indústria química
DH - Transformació del cautxú i matèries plàstiques
DI - Altres productes minerals no metàl•lics
DJ - Fabricació de productes metàl•lics
DK - Construcció de maquinària i equips mecànics
DL - Materials i equips elèctrics, electrònics i òptics
DM - Materials de transport
DN - Manufactureres diverses
F - CONSTRUCCIÓ
G -COMERÇ; REPARACIÓ DE VEHICLES DE MOTOR, MOTOCICLETES I CICLOMOTORS
H -HOSTALERIA
I -TRANSPORT, EMMAGATZEMATGE I COMUNICACIONS
K -ACTIVITATS IMMOBILIÀRIES I DE LLOGUER; SERVEIS EMPRESARIALS
L -ADMINISTRACIÓ PÚBLICA, DEFENSA I SEGURETAT SOCIAL OBLIGATÒRIA
M -EDUCACIÓ
N -ACTIVITATS SANITÀRIES I VETERINÀRIES; ASSISTÈNCIA SOCIAL
O -ALTRES ACTIVITATS SOCIALS I DE SERVEIS PRESTATS A LA COMUNITAT
-
Prospecció de necessitats en la indústria de Rubí
pdf
Arxiu PDF (1,01 Mb) - Data de publicació: 02.08.11
L'estudi vol esbrinar les possibilitats de negoci al nostre municipi de Rubí. Estudiar les possibilitats de negoci de Rubí a partir d’allò que és realment específic del municipi: el seu fort component industrial. Es tracta essencialment de conèixer quines són les demandes reals de les empreses industrials en aquest camp:
• Informació per orientar i assessorar emprenedors vers la promoció de negocis viables en el camp de la logística de proveïment industrial a nivell local.
• Detecció de jaciments d’ocupació (no només en el camp del proveïment industrial, sinó en altres annexos o relacionats), per facilitar un efecte sinergia.
• La possibilitat d’organitzar accions de formació en els perfils detectats.